Wednesday, December 15, 2010

Би

Та хэзээ нэгэн цагт би гэж хэн бэ? Юуны тулд амьдарч, юуны тулд оршин байна вэ гэж өөрөө өөрөөсөө асууж байсан уу. Магадгүй хүн болж төрсөн минь аз гээд тэр талаар бодох хүсэлгүй байна уу? За аль ч байсан яахав. Гэхдээ би гэж хэн бэ гээд асууж байгаагүй бол дахиад нэг асуугаад үзээрэй хариулт нь тодорхойгүй боловч, тодруулж олж харсан хүн нь амжилтанд заавал хүрдэг гэдэг нь гарцаагүй үнэн болохийг дэлхийн бүх суутнууд өөрийн туршлагаараа нотлож байна. Жишээ нь Эйнштэйн, Томас Эдисон, Шекспир гээд тоочоод байвал дуусахгүй мэт...
Алдарт Эйнштэйний гол зарчим нь би л хийнэ, би л чадах ёстой. Бид биш би гэдэг ганцхан зүйл дээр тогтдог байж. Энэ нь өөрийнхөө чадвар, мэдлэг, туршлагадаа найдаж байгаагийн шинж байх. Тэр үедээ энэ хүн энэ зангаасаа болж элдвээр хэлүүлж байсан гэдэгт би үлдсэн амьдралаа дэнчин тавиад мөрийцөхөд бэлэн байна. Гэхдээ тэр муугаар хэлүүлж байсан ч мундаг хүн болж суу билэгт хүнээр тодорсон нь энэ би гэх дотор байгаа хэн ч үл олж таних бас үл мэдэх орон зайгаа зөв мэдэрснийх биз.
Та хамт олонтойгоо, найз нөхдөөрөө, гэр бүлийнхээ хамт авахуулсан зургаа харахдаа хамгийн түрүүнд хэнийг эхэлж хайдаг вэ? Мэдээж өөрийгөө л хардаг энэ чинь таны би гэх тэр хүч оршин тогтнож байгаа, арилаагүй гэдгийг нотолж байна. Та үүнийг огт анзаарахгүй байж магадгүй. Гэхдээ таны оюун бодолд програмчлагдсан мэт оршисоор байх болно.
Америкийн утасны компаниас хүмүүсийн хооронд ярьж байгаа үгэнд судалгаа хийж хамгийн түгээмэл хэрэглэгдэж байгаа үгийг тодорхойлоход би гэдэг үг хамгийн ихээр давтагдаж байв. Бас л хүний үнэлэмж хаашаа чиглэж хаана юу г эрхэмлэдэг бэ гэдгийг харуулсан судалгаа.
Би ч мөн өөрийгөө таних гэж тэнэж будилж тэмтжиж яваа хүн. Үг минь мөнх бие минь хэврэг болохоор үгээ хүргэж бусдад таниулах гэсэн эгэл хүн. Хийж бүтээхэд би гэдэг үгний утгыг таньж, учгыг тайлах чухал мэт санагдсан учир үзэг үсэг хоёрыг холбож сууна. Бүхэл цаг үед асуулт хэвээрээ хариулт нь тодорхойгүй би...  гэж хэн бэ гэж өдөр бүхэн өөрөөсөө асууж байгаарай...

Эх сурвалж baterdene.posterous.com

1 comment:

Санал, сэтгэгдлээ бичиж байгаад баярлалаа.